Tuesday, July 11, 2006

解決

昨天病倒,不能返工,可是已經很大壓力,發惡夢:夢見上司說我怎麼可以請假。

昨晚我想起今天要回去,已經很驚慌。說真的,病了,便是病了。

今天整天上司都很沉默,我已暗叫不妙。

果然,下午在他的房間裡,他說:"Close the door...and sit down".

(!)

他拉出一張紙,低著頭看,口裡說:"You've been here since February...and you have taken 9 sick leave days, which is more than expected."

"...."

"the problem with that, is that I can't rely on you for critical timing. What do you propose to do about that?"

"...I am working on it. I mean, either I don't get sick, or..."

"well almost all of them were on a Friday, or a Monday..."

"really?!"

"...there are some Tuesdays and Wednesdays..." (我心想,咁返工都係得五日之嘛,唔係星期一、五就係二、三的啦…)What do your propose?"

"... look I can assure you that all of them were genuine sick days. So if it happened on a Fri it happened on a fri, if happened on a mon it happened on a mon..."

"Yeah but that still doesn't solve our problem"

(唉,咁你想點,除非我唔病。)

我反問:"well if it's any better I'm working on it. What do YOU propose to do?"

"I don't know"

咁究竟他想我怎麼答?

______________________________________________

我真的,真的,真的很想當個健康寶寶。

我很怕要再請病假。其實有很多次,我已經硬著頭皮撐著上班,可是真的撐不著時,還是不行嘛。

可以為我禱告嗎?

4 Comments:

At 7:23 PM, Blogger Brian Robertson said...

Ah we have a lot in common films SL books etc.

Love the blog breaking new ground/////?????????

 
At 1:31 AM, Anonymous Anonymous said...

well, 這是可理解的.
由星期一做到星期四,所有疲累在星期五爆發,是很正常的.
如果星期五沒有請假,那麼捱多兩天,即星期一,累積了足足一星期的勞累便發作....
所以,重要的是平時有足夠休息....
這不是理論,而是從我那個考完幾科後病了個多星期的男友身上領略出來的.
(實際上,他還未考最後一科已發病,但仍沒有足夠休息....唉.....)

 
At 11:34 AM, Anonymous Anonymous said...

我相信現時上司所針對的是unpredictability. 如果事先知你返邊四日的話, 以他經驗聰明才智, 要plan容乜易.

禱告希望你上司可以讓你一個星期返四日工, 或可以找份可以讓你返四天的工作, 或那些政府部門有'咩D.O.'的那些, 讓你有健康的身體及均衡飲食習慣.

 
At 1:41 AM, Blogger Josefina said...

吃多點水果,多喝水,多休息,要保重呀!

 

Post a Comment

<< Home