Thursday, April 06, 2006

必然

L說:「你知道你的問題是什麼嗎?你不認為自己的achivements是achivements。認識你這麼久,看著你做到了這麼多,但每件事,做之前你認為自己不可能做到,過後又覺得,別人都做到,這不是了不起,只是應該做到罷。」

一矢中的。我的他在旁讚歎,竟可將我分析得如此透徹,又表達得這麼好,厲害。

_________________________________________________________

今早在火車上,想起我的工作、我的朋友、我的愛情、我的理想、我的大志、我的經歷、我的未來、我的不快樂…

…忽然就想起L這句話。

上次你對我這麼說,是幾年前的事情了罷?時間過的真快,但我還未擺脫這麼的想法。

從來,

女人,

都難過自我肯定這一關吧。

有點像雞蛋與雞 - 是自我形象偏低所以不懂自我肯定,也是因不懂自我肯定所以自我形象偏低…

(奇實答案是,先有公雞,哈哈哈)

3 Comments:

At 2:21 PM, Blogger Josefina said...

剛查看舊的留言,發現你也是HYS的學生!!對啊,我小學都在哪裡讀啊,我們會不會曾經在操場或小食部擦肩而過呢?世界真細小......

 
At 12:08 AM, Blogger 安珠女 said...

There is an educational theory behind the problem of "not considering an achievement an achievement".

In educational terms, a problem is something that a student is not able to solve skillfully. After practicing and learning, the problem will become a task, which is something within the ability to perform routinely.

Conclusion is

1. You enjoy self-inflicted pain and always take on new challenges (problems).

2. And you feel that the ability of performing routine tasks is nothing.

When one gets older, the mind will change. :)

 
At 11:48 AM, Blogger Viv said...

?!?!?!

I enjoy self-inflicted pain?!?!?!

I RESENT THAT :p

 

Post a Comment

<< Home